Jeroen is Manager Design & Visuele Identiteit. Hij heeft de leiding over een team dat bedenkt hoe de communicatie en verpakkingen van het merk Albert Heijn eruit zien. Jeroen is betrokken bij het proces van recept tot de verpakking tot de presentatie van het product in de winkel. Hij toetst steeds of alles klopt met de identiteit van het merk. Hij heeft de opleiding Business Administration en International Hospitality Management gedaan en heeft daarna Marketing gestudeerd. Na de functie Brand Manager bij Verkade, heeft hij een uitstapje gemaakt naar een internationale hotelketen, om vervolgens terug te keren naar ‘food’ bij Albert Heijn.
“Fooddesign draait er vooral om dat het product een sterk concept heeft. Dan kun je het product het beste aan de klant uitdragen.”
Meer visuele identiteit?
Zelf aan de slag
Ben je geïnspireerd geraakt? Nu kun je zelf aan de slag: Ontwerp een nieuwe visuele identiteit voor de Albert Heijn ontbijtkoek. Gebruik de huidige verpakkingen van het Albert Heijn huismerk als inspiratie. De identiteit moet onderscheidend zijn, maar ook nog steeds herkenbaar als Albert Heijn. Werk je idee uit en geef toelichting op je idee: wat moet de identiteit uitstralen en waarom?