Sanne van de Valk

Communicatieadviseur en conceptontwikkelaar bij Imagro

Film en montage: Melanie Pardoel. Geluid: Koen Donker

Sanne is communicatie-adviseur en conceptontwikkelaar. Ze adviseert bedrijven uit de agrifood-keten op het gebied van communicatie. Ze streeft hierbij naar een betere balans tussen mens, dier en milieu. Sanne heeft de bachelorMarketing en Communicatie gevolgd en heeft zich daarna gespecialiseerd in de master Bedrijfscommunicatie. Inmiddels werkt ze ruim vier jaar bij Imagro, een adviesbureau voor bedrijven uit de agrifood-keten.

Ontwikkel een campagne om de verkoop van broccoli’s, die nog niet geschikt zijn voor de verkoop, te stimuleren

In de omgeving van Imagro in Ottersum zitten een aantal broccoli-kwekers, boeren die hard en met passie werken om een mooie, gezonde broccoli te kweken. Ze verkopen bijna alle broccoli’s, behalve de broccoli’s die kleiner dan de andere zijn of een aparte vorm hebben. Ontzettend zonde natuurlijk! Hoe zou jij deze boeren kunnen helpen om deze broccoli’s toch aan de man te brengen?

Voorwaarden

  • Onderzoek de markt en bepaal op basis van de resultaten de doelgroep, communicatiestrategie en een campagne;
  • Laat ook je onderzoek zien in woord en/of beeld en presenteer je ideeën op een originele en opvallende manier.

Doe mee aan de wedstrijd

Sanne en vier andere fooddesigners dagen je uit om te werken zoals zij: met een opdracht vragen zij jou om zelf aan de slag te gaan als fooddesigner. Doe mee aan de wedstrijd, stuur je design in en exposeer jouw werk in Design Museum Den Bosch.

Bezoek het museum

Duik nog dieper in de materie van fooddesign. Bezoek Food is Fictie in Design Museum Den Bosch, doe mee aan DesignWorkout of één van de andere activiteiten rondom de tentoonstelling.

Foto: Suzie Geenen, Imagro